תרפיה מבוססת גוף נפש

יש בי היכולת להוביל את חיי אל מקום טוב יותר

כולנו חולקים את אותם רצונות בסיסיים  – להיות מאושרים, להרגיש נוח עם עצמנו ועם אחרים, לחיות חיים בעלי משמעות, לאהוב ולהיות נאהבים, אך לא תמיד עולה בידנו להגשים את הרצונות הללו !

לעיתים החיים מסתדרים כך, שהאושר נראה כמו חלום רחוק ובמציאות אנו חווים מידה רבה של קושי ולעיתים גם מצוקה.

אם מצאתם את עצמכם מתמודדים לבד עם מצבים כמו – מתח, מצוקה, לחץ נפשי, קשיים בתקשורת, בזוגיות, קושי לחולל שינוי, פחד, בילבול ואפילו ייאוש, חשוב שתדעו – אלו לא גזרות גורל !

עם עזרה והכוונה נכונה, תוכלו למצוא את הכוח ואת היכולת להתגבר על המשבר, לקחת אחריות על חייכם ולהוביל אותם אל מקום טוב יותר.

 

מהי תרפיה מבוססת גוף נפש ?

האדם הוא שלם בעל היבטים שונים

תרפיה מבוססת גוף נפש היא גישה טיפולית השמה דגש על יצירה וטיפוח של מרחב בטוח ומכיל, בו ניתן לעבור תהליך של ריפוי, שחרור, שינוי והתחזקות. מרחב מעין זה, מאפשר לנו להביט בתבונה וברגישות על תמונת חיינו יחד עם אדם נוסף ומקצועי המגויס לחלוטין לתהליך שלנו.

בתהליך מתגלים אט אט הדפוסים, האמונות והרשמים המוקדמים, המנהלים את חיינו ובהמשך מתגלה גם הפתח לשינוי ולאפשרויות חדשות.

 

מה מייחד את הגישה ?

יתרונה של הגישה בכך שהיא מאפשרת תהליך חווייתי המתרחש בכמה ממדים ואינו מבוסס על שיחה בלבד.

אנו רואים את האדם כשלם בעל רבדים שונים, הקשורים זה בזה, משקפים זה את זה ומתפקדים יחדיו – הרובד הגופני, האנרגטי, המנטלי והרגשי.

לרשותם של המטפל והמטופל עומדים כלים רבים המתייחסים באופן ישיר לכל אחד מהרבדים הללו. בין הכלים  – עבודה עם מודעות לתחושות הגוף, דמיון מודרך, מיינדפולנס, עבודה עם הנשימה ועוד.

היכולת להתייחס לכל אחד מהרבדים הללו, מעצימה את התהליך ומאפשרת רמה גבוהה מאוד של דיוק, רגישות ושותפות במרחב הטיפולי.

 

הרציונל

תרפיה מבוססת גוף נפש בנויה על ההכרה, כי היכולת שלנו לנהל עם העולם קשר שתוצאתו אושר והגשמה עצמית, תלויה באיכות הקשר שלנו עם עצמנו. הקשר שלנו עם עצמנו מושפע בתורו מדפוסים, ואמונות שאימצנו בהתייחסות אל עצמנו ואל העולם, על פי רשמים מוקדמים.

 

מה הבעיה ?

הבעיה היא, שרבים מאיתנו פוגשים עם לידתנו ובמהלך החיים, מציאות, שלא תמיד מטפחת את הקשר שלנו עם עצמנו ולעיתים אף פוגעת בו. כתוצאה מכך תחושת הבטחון שלנו בעצמנו ובעולם מתערערת.

לדוגמה – ילד שספג בתהליך התפתחותו מסרים ישירים או סמויים, שהוא לא מספיק טוב ולא עונה על הציפיות, עלול להיות לאדם שאינו בוטח בעצמו ולתפוס את העולם כמקום מאיים שהוא נידון להיכשל בו.

תוך זמן לא רב מתקבעת בנו מערכת 'אמונות' תחושות ודפוסים, אשר משפיעה לשלילה על האופן בו אנו תופסים את העולם ומתנהלים בו וכתוצאה מכך גם על החוויות שאנו חווים בו.

 

אז מה עושים ?

כאשר אנו חווים באופן עקבי קושי או מצוקה ונכשלים בניסיון להתמודד איתם, הגיע הזמן להביט פנימה, להתבונן ולגלות –

מה קורה שם בתוכי, שבגללו אני חווה את החוויה הזו ? היכן הופרה הזרימה הטבעית של כוח החיים ומאילו דפוסים ואמונות חיים מגבילות נחוץ להשתחרר, על מנת לחדש אותה ?

הטיפול מתמקד בהבנת עולמו הפנימי של המטופל, ריפוי, או תיקון של אותם דפוסים ואמונות מגבילות, חיבור למשאבים פנימיים וחוזקות או בניה שלהם והטמעה של התהליך אל מערכת היחסים של המטופל עם העולם החיצוני.

לשיחת הכוונה ולפרטים נוספים

הפרטיות שלך חשובה לנו. מבטיחים לא להעביר את הפרטים לגורם שלישי

תרפיה מבוססת גוף נפש

תרפיה מבוססת גוף נפש היא גישה טיפולית השמה דגש על יצירה וטיפוח של מרחב בטוח ומכיל, בו ניתן לעבור תהליך של ריפוי, שחרור, שינוי והתחזקות.

קרא עוד »