'שיטת חכמת הקשר'

כמה פשוט זה היה יכול להיות

נסו לדמיין כמה פשוט זה היה יכול להיות …
את משמיעה את הדעה שלך והסביבה נשארת קשובה וסקרנית בלי קשר לדעות האחרות.
אתה מבטא רגש וזו שמולך מקשיבה לך, נשארת קרובה אליך, גם כשמדובר ברגש קשה.
את מבטאת צורך ובחוץ נותנים לגיטימציה לצורך שלך, גם אם אי אפשר לתת לו מענה מיידי.

נסו לדמיין כמה פשוט זה היה יכול להיות אם היינו בטוחים שהסביבה מבינה ומקבלת אותנו. חיים ללא מסכים או מגננות, בהם יש מקום לכולם, בהרמוניה מלאה בין פנים וחוץ.

פשוט, אה? אז למה זה הופך להיות כל כך קשה ומסובך? למה נפתחים ביננו פערים ולמה אנחנו נופלים שוב ושוב ללופ המוכר של ויכוחים, מריבות וריחוק ?

קארל יונג: "עד שלא תהפוך את תת המודע למודע, הוא ינהל את חייך ואתה תקרא לזה גורל"

שיטת 'חכמת הקשר' מבוססת על הכרה כל כך מובנת מאליה – כולנו מגיעים לעולם עם צורך קיומי באהבה וקשר.
אנחנו צריכים להרגיש אהובים ורצויים, שיש מקום לרגשות, לרצונות ולדעות שלנו. אנחנו צריכים להרגיש תחושת ביטחון ויציבות בקשר עם הדמויות המשמעותיות בחיינו.

 

אז מה קרה ?

באופן טבעי רובנו גדלנו בסביבה, שלא תמיד ידעה לתת מענה לצרכים אלה ובמקרים מסוימים אפילו התעלמה מהם בצורה מכוונת.
כך נוצר פער בין איך שהיינו צריכים שהדברים יקרו, לבין איך שהם קרו בפועל. בפער הזה נוצרו מה שאנו מכנים – 'תבניות אהבה וקשר מגבילות'.

תבניות אלו משפיעות על האופן בו אנו חווים ומפרשים, יותר מאוחר, את מערכות היחסים המשמעותיות של חיינו ועל האופן בו אנו מתנהגים בתוכן וכל זאת ללא ידיעתנו.

אנו מביאים אל מערכות היחסים כמיהה נסתרת, שמישהו שם בחוץ יראה אותנו, יבין את הכאב ויביא ריפוי לאותם מקומות פגועים וחסרים, אבל הדרמה של מערכות היחסים היא, שברוב המקרים, במקום תיקון אנחנו מקבלים שחזור.
מבלי לדעת זאת, אנו נוטים להפעיל אחד אצל השני בדיוק את אותם מקומות פגועים, ללחוץ אחד לשני על ה'כפתורים האדומים' ולשחזר את הפגיעה שוב ושוב. כל זה מגביר את הכעס, האכזבה, התסכול והייאוש.

 

תיקון במקום שחזור

שיטת 'חכמת הקשר', לוקחת אותנו אל מאחורי הקלעים של מערכות היחסים בחיינו ומזמינה אותנו לצאת ממעגל השחזור ולעבור למעגל חדש – מעגל תיקון.

בתהליך אישי עדין ומעצים –

  • נלמד כיצד לזהות את הדפוסים, התבניות המגבילות, ה'כפתורים האדומים' והמקומות הפגועים, שמתעוררים בנו על רקע מערכות היחסים ומנהלים אותנו ללא ידיעתנו.
  • נביא ריפוי למקומות הללו על ידי מתן הכלה ותשומת לב נכונה, בדיוק כשם שהיינו צריכים זאת, כאשר נוצר החסר ונבסס דפוסי קשר בריאים.
  • מהמקום הזה נוכל לחזור למערכות היחסים והפעם ללא ציפיות ואכזבות, פנויים לראות ולהגיב ממקום שלם יותר.

'שיטת חכמת הקשר'

נסו לדמיין כמה פשוט זה היה יכול להיות אם היינו בטוחים שהסביבה מבינה ומקבלת אותנו. חיים ללא מסכים או מגננות, בהם יש מקום לכולם, בהרמוניה מלאה בין פנים וחוץ.

קרא עוד